Comencen els tallers de ball de Treu la teva bèstia

  • 04/05/2019
  • L’objectiu del taller de ball és crear una coreografia dedicada a la bèstia amb els alumnes de cada institut. La coreografia funciona com un ritual de benvinguda a la vida on la tribu balla amb la bèstia, la protegeix, desfila amb ella i observa com es mou.

    La coreografia dóna forma i cohesió al grup i a tot el treball fet anteriorment. La dansa permet unir i fusionar la bèstia amb la seva música i lletra, els seus instruments i les persones que la van crear. Per fi les bèsties es poden mostrar davant la mirada de tots amb el conjunt dels elements que l’embolcallen i l’enriqueixen!


    La tallerista

    Viviane Calvitti va néixer a Brasil l’any 1968 i és ballarina, professora de dansa i coreògrafa. Formada a cavall entre Brasil i Catalunya, on resideix des de 1991, ha treballat com intèrpret en diverses companyies de dansa contemporània actuant per Europa, Amèrica i Àsia.

    La importància de la dansa

    La dansa és una activitat en la qual el moviment corporal es realitza com a mitjà d’expressió individual. Els participants experimenten un sentiment de realització doncs la dansa posa simultàniament en acció totes les seves potencialitats. En ballar, el participant no s’ocupa d’arribar a una meta, es concentra únicament en el fet de moure el seu cos.
    Quan es dansa en grup i les persones s’expressen a partir d’una motivació comuna, el resultat es tradueix en una força superior a la suma dels esforços de cadascun dels participants. Aquesta sinergia dóna al grup major seguretat i cohesió.
    Amb la dansa el participant descobreix el seu propi cos i les possibilitats que li ofereix: la força, l’elasticitat, el desafiament a la gravetat per mitjà de salts… També s’adquireix consciència del ritme, a durada i la velocitat. En definitiva, la dansa ens proporciona tant la consciència del cos com el control dels seus moviments.

    Les fases del taller

    La primera part del taller comença amb una sèrie d’exercicis d’escalfament que, a banda de preparar el cos pel moviment, serveixen a la tallerista per anar prenent contacte amb els alumnes de forma transversal. Es tracta de crear complicitat entre ells i trencar la barrera de la vergonya oferint uns coneixements bàsics sobre el cos, l’espai i el temps musical, tot deixant que els alumnes siguin creatius amb els seus propis moviments.
    A partir del treball previ de la tallerista, la segona part de l’activitat se centra en el muntatge de la coreografia dels alumnes que acompanyen la bèstia.
    La tercera part està centrada en el paper de la bèstia dins el ball. En aquesta fase tots els alumnes que participen en el taller carreguen la bèstia amb l’objectiu de descobrir les seves possibilitats i poder definir els seus moviments.
    Finalment, la darrera part del taller està dedicada a integrar en la coreografia els moviments del grup d’alumnes i els de la Bèstia.

    Organitza:

    Impulsa:

    Promou:

    Amb el finançament de:

    Col·laboren:

    Participen: